مخالفت با آزادی مشروط سالار طوری

Image

سالار طوری از فعالین ملی-مدنی آذربایجان جنوبی که در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت شده بود،امروز بعد از اینکه حکم آزادی اش صادر شده،اجازه خروج از زندان مرکزی تبریز را نیافته است .

چهارشنبه 14 خرداد 93،بعد از اینکه حکم آزادی مشروط فعال ملی-مدنی آذربایجانی سالار طوری از طرف قاضی ایمانی صادر شد،با خروج وی از زندان مرکزی تبریز مخالفت گردیده است .

حکم آزادی مشروط وی ابلاغ و نام وی در لیست آزادشدگان زندان تبریز قرار گرفته بوده که اسم این فعال مدنی به دلایلی نامعلوم از لیست مذکور حذف شده است.

خانواده و دوستان وی امروز بعد از حضور در مقابل زندان مرکزی تبریز باخبر شده اند که این فعال مدنی هنوز اجازه خروج از زندان را نخواهد داشت و نام وی در لیست خروجی های امروز نبوده است.

سالار طوری روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت شده و به زندان تبریز منتقل شده بود که از آن تاریخ تاکنون نیز در زندان مرکزی تبریز به سر می برده است .

سالار طوری 6 اسفند سال 91 به همراه ده ها تن دیگر در کافه یانار تبریز و در آستانه نخستین بازی آسیایی تراختور بازداشت گردید. یکشنبه 20 بهمن ماه سال گذشته، دادگاه رسیدگی به اتهامات وی به همراه 4 تن دیگر از فعالین مدنی به نام های  محمد امیری، عادل خندانی، محمد خطیبی و علی سیرناک در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی ایمانی برگزار شد.

 در رسیدگی به این پرونده نقض‌های آشکاری به چشم می خورد. معاون دادستان، حسن هاشم زاده، اتهام تبلیغ علیه نظام  را رد می کرد و صمدی بازپرس شعبه 19 نیز اصرار بر اتهام ” تشکیل گروه” را داشت. بنا بر اختلاف این دو اتهام « اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» از سوی قاضی حملبر که در محدوده ایشان نبوده و غیر قانونی تلقی می‌شود زده شد.

شنبه 26 بهمن ماه، شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز حکم برائت بازداشت شدگان کافه یانار را صادر نمود. حکم برائت این فعالین  به استناد اصل 37 از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صادر گردید. گفتنی است نخستین جلسه بازپرسی این پنج تن، شنبه 12 اسفند ماه 91 برگزار شد و ایشان پس از پایان اولین جلسه محاکمه به زندان مرکزی تبریز انتقال یافتند.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ایشان نیز پنج شنبه 17 اسفند ماه91 در شعبه 19 دادگاه عمومی تبریز و بدون اطلاع قبلی و بدون حضور وکیل مدافع ایشان برگزار گردید. در این جلسه قاضی دادگاه حکم آزادی به قرار وثیقه 100 میلیون تومانی ایشان را صادر کرد اما اجرای این حکم به خاطر پایان وقت اداری، به شنبه 19 اسفند موکول گردید.

همچنین آخرین جلسه بازپرسی فعالین روزهای 23،24 و 25 آذر ماه  در شعبه 19 دادگاه انقلاب تبریز به ریاست صمدی برگزار گردیده بود که در برابر اتهامات وارده از خود دفاع نموده و اتهام وارده را بی اساس دانسته و نپذیرفته‌اند.

شایان ذکر است سالار طوری، 1 اسفند سال90 و در آستانه روز جهانی زبان مادری در منزل شخصی خود بازداشت و پس از نزدیک به 3 ماه حبس با حکم برائت شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

شعبه ی هشتم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی پس از اعتراض معاون دادسرای عمومی و انقلاب تبریز (موقری) به شعبه ی تجدید نظر، حکم برائت میکائیل (سالار) طوری را نقض و وی را به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم نمود.

بیان دیدگاه